Potrivit articolului 9 alin. (1) din Ordonanta de Urgență a Guvernului nr. 34 din 2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) şi la art. 14 din Ordonanța de mai sus. Consumatorul returnează produsele sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepţioneze produsele, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
Perioada de retragere expiră în termen de 14 zile de la ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a produselor, în cazul contractelor de vânzare, sau în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs; în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese;
Consumatorul va suporta costurile legate de returnarea produselor.
Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor rezultată
din manipularea acestora.
Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informează profesionistul cu privire la
decizia sa de retragere din contract. În acest scop, consumatorul poate alege una dintre următoarele
variante:
a) de a folosi modelul de Formular de retur;
b) de a face orice altă declaraţie neechivocă, cu specificarea numărului comenzii, a numelui și a contului bancar, în care îşi exprimă decizia de retragere din contract.
Consumatorul şi-a exercitat dreptul de retragere în perioada de retragere menţionată în cazul în care comunicarea cu privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisă de către consumator înaintea expirării perioadei respective.
Părţile contractante îşi îndeplinesc obligaţiile contractuale pe parcursul perioadei de retragere
conform prevederilor OUG 34/2014.
Sunt exceptate de la dreptul de retragere în ceea ce priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele:
a) furnizarea de produse sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe
care profesionistul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
b) furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau
personalizate în mod clar;
c) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
d) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din
motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
e) furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu
alte elemente;
f) furnizarea de băuturi alcoolice al căror preţ a fost convenit în momentul încheierii contractului de
vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile şi a căror valoare reală depinde de
fluctuaţiile de pe piaţă pe care profesionistul nu le poate controla;
Produsul/produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare în care l-ați primit, dee asemenea trebuie să fie în ambalajul original.
Există anumite situații în care se acordă doar rambursări parțiale și anume:
Articole in promotie
Numai articolele cu preț obișnuit pot fi rambursate. Articolele in promotie nu pot fi rambursate.
Schimburile
Înlocuim articolele numai dacă sunt defecte sau deteriorate. Dacă trebuie să îl schimbați cu același articol, trimiteți-ne un e-mail la contact@api-banat.ro și trimiteți articolul dvs. la adresa: Str.Mocioni nr.35; mun. Lugoj; jud.Timis.
Livrarea
Cu excepţia cazului în care părţile au convenit altfel cu privire la momentul livrării, profesionistul
livrează produsele transferând posesia fizică sau controlul asupra produselor către consumator, fără
întârziere nejustificată şi, în orice caz, în decurs de cel mult 30 de zile de la încheierea contractului.
În cazul în care profesionistul nu şi-a îndeplinit obligaţia de a livra produsele în momentul
convenit cu consumatorul sau în termenul stabilit, consumatorul îi solicită să efectueze
livrarea într-un termen suplimentar, corespunzător circumstanţelor. În cazul în care profesionistul nu
livrează produsele în termenul suplimentar respectiv, consumatorul are dreptul, după caz, la
rezoluţiunea sau rezilierea contractului.
Alineatul anterior nu se aplică contractelor de vânzare în cazul în care profesionistul a refuzat să
livreze produsele sau în cazul în care livrarea în termenul convenit este esenţială având în vedere
toate circumstanţele existente la încheierea contractului sau în cazul în care consumatorul informează
profesionistul, înainte de încheierea contractului, că livrarea înainte de sau la o dată precizată este
esenţială. În aceste cazuri, dacă profesionistul nu livrează produsele în momentul convenit cu
consumatorul sau în termenul stabilit de 30 de zile, consumatorul are dreptul, după caz, la rezoluţiunea
sau rezilierea contractului.
Prin excepţie de la prevederile art. 1549–1554 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil,
republicată, cu modificările ulterioare, la rezoluţiunea sau, după caz, la rezilierea contractului,
profesionistul rambursează fără întârzieri nejustificate toate sumele plătite în temeiul contractului de
către consumator şi în decurs de cel mult 7 zile de la data la care consumatorul a comunicat
profesionistului decizia sa de terminare a contractului.
Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.
Puteti returna orice produs, in termenul stipulat anterior, daca acesta indeplineste urmatoarele conditii:
Odată ce returnarea dvs. este primită și inspectată, vă vom anunța cu privire la aprobarea sau respingerea rambursării.
Rambursări întârziate sau lipsă
Dacă nu ați primit încă o rambursare, mai întâi verificați din nou contul dvs. bancar.
Apoi contactați compania dvs. de card de credit, poate dura ceva timp până când rambursarea dvs. este publicată oficial.
Apoi contactați banca dvs. Există adesea un timp de procesare înainte ca o rambursare să fie postată.
Dacă ați făcut toate acestea și încă nu ați primit rambursarea, vă rugăm să ne contactați la contact@api-banat.ro.
Contactați-ne la contact@api-banat.ro pentru întrebări legate de rambursări și returnări.